Taylor Swiftin odotettu uusi single Look What You Made Me Do on otettu vastaan lähes ennennäkemättömällä innolla: sitä ostettiin Yhdysvalloissa iTunesista päivässä yli 100 000 kpl, mikä on yleensä koko viikon keskivertolukema ykköselle. Spotifyssa se oli kuunnelluin monella markkina-alueella ja ensimmäisen päivän saldo globaalisti oli 7,9 miljoonaa, joka on avauspäivän ennätys.
Kappaleesta tehtyä ns. lyric videota katsottiin päivässä yli 19 miljoonaa kertaa, mikä ylittää reippaasti aiemman vastaavien videoiden päiväennätyksen, jota piti hallussaan The Chainsmokersin ja Coldplayn Something Just Like This. Sitä katsottiin ensimmäisenä päivänä yhdeksän miljoonaa kertaa viime talvena. Varsinaisen Look What You Made Me Do -musiikkivideon ensiesitys on yöllä MTV Video Music Awards -bileissä.
Look What You Made Me Do debytoi perjantaina sataprosenttisen varmasti Britannian singlelistan ykkösenä ja ykkönen on Swiftille uran ensimmäinen laatuaan. Yhdysvalloissa se livahtanee Hot 100 -listalla alemmille sijoille pelkän radiosoiton avulla jo maanantaina julkistettavalla listalla, mutta nousee sitä seuraavalla ykköseksi.
Swiftin kuudes albumi Reputation ilmestyy 10. marraskuuta. Hänen kaikkia viittä aiempaa levyään on kulutettu Yhdysvalloissa myynniksi muutettuna yli viisi miljoonaa kappaletta, mihin ei ole pystynyt kukaan toinen 2000-luvulla. Menestynein levy on Fearless (#1, 2008), jota on kulutettu noin kahdeksan miljoonaa kappaletta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti