Viime vuonna peräti 38,2 prosenttia kaikesta yhdysvaltalaisten ostamasta musiikista ostettiin iTunesista (huom. tässä ei siis erotella albumeita ja yksittäisiä kappaleita, vaan yksi kappale ja albumi ovat ostoina samanarvoisia). Wal-Martin ja Best Buyn varastoista huolehtiva Anderson lähenteli 18 prosenttia ja Amazon kahdeksaa.

1 – iTunes – 38,2 prosenttia
2 – Anderson – 17,9
3 – Amazon – 7,9
4 – Alliance – 6,0
5 – Target – 5,5
6 – Trans World Entertainment – 2,0
7 – Rhapsody – 2,0
8 – Super D – 1,7
9 – Vevo – 1,2
10 – Microsoft – 1,1
ITunesin ylivoima selittyy nimenomaan yksittäisten kappaleiden myynnillä, sillä suurin osa albumeista hankitaan yhä cd-muodossa. Tosin silläkin osa-alueella digimyynti valtaa alaa jatkuvasti.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti