Kuten kaikki tiedämme, Adele julkaisi Hello-paluusinglensä perjantaina. Sen vastaanotto on ollut
poikkeuksellista: Yhdysvalloissa sitä on myytiin (siis perinteisessä digikaupassa)
kahdessa päivässä 450 000 kpl, mikä on hyvä lähtökohta digiajan viikkoennätyksen
636 000 kpl rikkomiseen. Tuota ennätystä pitää nimissään Flo Ridan Right Round (2010). Britanniassa single kelpasi kahdessa päivässä 120 000
ostajalle.
Adele pisti Hellon heti myös Spotifyhin, joten se debytoi ensi viikolla sekä brittilistan että Hot 100 -listan kärjessä. Maailmanlaajuisesti biisi ei ole kuitenkaan yltänyt aivan ennätyssuosioon, vielä.
Hellon varjolla erinomainen Music Bisness Worldwide
-julkaisu kertoi myös nopeimmin 100 miljoonaa Youtube-katselua maailmanlaajuisesti
saavuttaneet videot. Tälläkin listalla Hello yltää hyvin ylös, kenties top
viiteen. Sillä on tällä hetkellä yli 30 miljoonaa katselua. Adelen omista
videoista toistaiseksi katsotuin on Rolling in the Deep noin 732 miljoonalla.
1. Psy – Gentleman
(2013) – 3 päivää
2. Miley
Cyrus – Wrecking Ball (2013) – 6
3. Shakira
featuring Rihanna – Can’t Remember To Forget You (2014) – 10
4. Nicki
Minaj – Anaconda (2014) – 11
5. Taylor
Swift – Blank Space (2014) – 16
6. Wiz
Khalifa featuring Charlie Puth – See You Again (2015) – 17
7. Shakira
– La La La (2014) – 20
8. Maroon 5
– Sugar (2015) – 20
9. Katy
Perry featuring Juicy J – Dark Horse (2014) – 23
10. Katy Perry
– Roar (2013) – 26
Adelen kolmas albumi 25 ilmestyy 20. marraskuuta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti