tag:blogger.com,1999:blog-6205888244608162338.post4076433275420725761..comments2024-03-25T23:17:04.112+02:00Comments on American Piesta Red Red Wineen: Suhteellisen korkeaa epämyyntiäMarkushttp://www.blogger.com/profile/01919230427696178310noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-6205888244608162338.post-13158885742957058122015-03-18T15:51:47.905+02:002015-03-18T15:51:47.905+02:00Joo tämä on kyllä iso issue ja kiinnostavaa nähdä,...Joo tämä on kyllä iso issue ja kiinnostavaa nähdä, kumpaan suuntaan iso kehitys vie listoja. USA:ssahan on yleisessä retoriikassa jo käytössä se, että BB200 on "consumption chart" eli se mittaa albumien "kulutusta".Markushttps://www.blogger.com/profile/01919230427696178310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6205888244608162338.post-50048149033229289032015-03-17T03:01:54.745+02:002015-03-17T03:01:54.745+02:00Mä olen kyllä edelleen eri mieltä. Uptown Funk -bi...Mä olen kyllä edelleen eri mieltä. Uptown Funk -biisin suosio näkyy singlelistoilla. On outo ajatus, että pelkästään yhden biisin kuuntelut ja lataukset näkyisivät albumilistalla, kun kyse tässä ääriesimerkissä ei millään lailla ole albumin suosiosta tai kiinnostavuudesta.<br /><br />Ei suinkaan ole aina ja kaikkialla ollut niin, että hittibiisi heijastuu myös albumilistoille. Katsokaa 60- ja 70-lukujen listoja. Jossain vaiheessa fyysisen singlen alennustila esimerkiksi Suomessa vaikutti vahvasti siihen, että hittibiisi aiheutti albumimenestystä epätodennäköisissäkin tapauksissa, mutta se oli sitä aikaa se. Kuten on kyllästymiseen asti todettu, striimauskeskeinen aika on tehnyt yksittäisestä hittibiisistä taas listakulttuurin ykkösjutun. <br /><br />Toi Uptown Funk -juttu ärsyttää mua tosissaan, koska on ihan ilmiselvää, että ylivoimainen valtaosa top 200 -albumilistalle Jenkeissä noteerautuvista "yksiköistä" ei liity millään tavalla Uptown Special -kokonaisuuden suosioon.Niko Peltonenhttps://www.blogger.com/profile/01233957340353286210noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6205888244608162338.post-48162144603668134262015-03-15T20:54:47.555+02:002015-03-15T20:54:47.555+02:00Ihmettelin tuossa itsekseni, miksi Uptown Special ...Ihmettelin tuossa itsekseni, miksi Uptown Special menestyy niin huonosti Britanniassa. Alan kallistua kannallesi tässä asiassa. Markushttps://www.blogger.com/profile/01919230427696178310noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6205888244608162338.post-82510343309579645182015-03-13T20:52:34.775+02:002015-03-13T20:52:34.775+02:00Brittilistan laskentasysteemi kohtelee Ronsonia tä...Brittilistan laskentasysteemi kohtelee Ronsonia täysin päinvastoin. Spotifyn albumien striimauslistalla, joka ottaa mukaan myös Uptown Funkin striimaukset, levy oli viime viikon listalla top 10:ssä. Kun taas virallisella striimauslistalla, joka deletoi lähes kaikki Uptown Funkin striimaukset, levy ei päässyt edes top sataan. Myyntilistalla Uptown Special oli kuitenkin sijalla 28 oltuaan muutama viikko sitten jopa ykkönen. <br />Kuten kirjoitin muutama viikko sitten, myös hittibiisit ovat osa albumia ja niiden täysi deletoiminen johtaa aivan väärään lopputulokseen. Löytyy monta esimerkkiä ihan viime vuosiltakin kuinka yksi hitti auttaa albumimyyntiä. Ihmiset ihastuvat biisiin ja haluavat tutustua artistin muuhun tuotantoon ostamalla koko albumin. Joten miksi hittibiisit pitäisi täysin ohittaa striimauslaskennassa kun ne ovat olennaisessa roolissa albumimyynnissä ? Toki USAn listalla Uptown Funkin merkitys Mark Ronsonin levyn menestykseen on liian suuri, mutta toisaalta kyseessä on aivan poikkeuksellisen iso hitti (10 viikkoa Hot 100 listan ykkösenä)<br />Sami <br />Samihttps://www.blogger.com/profile/10840300723498961230noreply@blogger.com